برای راه اندازی رستوران سیار پارمترهای مهمی را باید در نظر بگیرید. انتخاب مکان مناسب و همچنین تجهیزات راه اندازی رستوران سیار از مهمترین موارد می باشند.

راه اندازی رستوران سیار از چند دهه قبل در کشورهای پیشرفته ای چون آمریکا، ایتالیا و فرانسه وجود داشته است. امروزه مشاهده می شود که استفاده از اینگونه رستوران ها به دیگر کشورهای جهان از جمله ایران نیز رسیده است. با بهره گیری از نیروهای متخصص و مجرب در ساخت انواع تجهیزات لازم برای راه اندازی این رستوران ها توانسته به افراد در این زمینه کمک شایانی کند.

رستوران سیار چیست؟

اگر هنگامی که در خیابان راه می روید با یک ماشین فروشنده غذا مواجه شوید ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که آیا می توان از این ماشین های پخش غذا، اقدام به خرید کرد و آیا اطمینان کافی به محصولات ارائه شده توسط این افراد است یا خیر؟ توجه داشته باشید ماشین های حمل غذا که همان کافه رستوران های سیار هستند نوعی کسب و کار جدید بوده که چند سالی است راه اندازی شده و امروزه مشاهده می شود در کشور ایران نیز طرفداران زیادی پیدا کرده است.

با وجود مجوزهایی که این رستوران ها دارند شما می توانید با اطمینان کامل از آنها غذا بخرید و مطمئن باشید که در طبخ غذا در این کافه رستوران ها، از مواد کاملا سالم و تازه استفاده شده است. افرادی که تمایل دارند کسب و کاری در زمینه فروش و تهیه انواع غذاها ترتیب دهند اما سرمایه اولیه کافی برای ساخت یک رستوران مجهز و کامل را ندارند، راه اندازی رستوران سیار می تواند گزینه ای بسیار مناسب برای آنها باشد زیرا این کار علیرغم اینکه هزینه اولیه زیادی در بر ندارد اما سود قابل توجهی در بر خواهد داشت.

نکات مهم قبل از راه اندازی رستوران سیار

افراد قبل از اینکه اقدام به راه اندازی رستوران سیار کنند طبیعتا سوالات زیادی برای آنها پیش آمده به طوری که در اولین مرحله می پرسند که برای راه اندازی اینگونه کافه رستوران ها به چه مقدمات و ملزوماتی نیاز خواهد بود. از طرفی لازم است توجه داشته باشید که بسیاری از افراد با راه اندازی رستوران سیار انواع غذاها و نوشیدنی های ترکیبی را ارائه داده و کسب درآمد می ‌کنند، اما بعضی از افراد با پارک کردن ماشین فروش غذا در مرکز شهر اقدام به ارائه نوع خاصی از غذاها به مشتریان کرده و درآمد اصلی آنها در فروش غذا در آخر شب می باشد که شما در اینجا می توانید یکی از این دو روش را انتخاب کنید.

همچنین باید بررسی کنید که برای راه‌ اندازی این رستوران به چه تجهیزاتی نیاز است و در اولین گام باید تمامی این تجهیزات را فراهم کنید. توجه داشته باشید که ایمن بودن این تجهیزات و بالا بودن کیفیت آنها باید مد نظر قرار گیرد تا بتوانید راحت تر به مشتریان خود سرویس دهی کند.

مزایای استفاده از کافه رستوران سیار

به طور کلی یکی از مهمترین دلایلی که امروزه افراد اقدام به راه اندازی رستوران سیار می کنند، مزایای متعدد این کسب و کار است. به طوری که باید توجه داشته باشید این کسب و کار مالیات کمی در بر داشته و شما می توانید با راه اندازی رستوران سیار با صرف هزینه ای کم درآمد نسبتا خوبی دریافت کنید. همچنین توجه داشته باشید شما می توانید در رستوران خود از آیتم های متنوع از انواع دسرها، غذاها، نوشیدنی ها و دیگر خوراکی ها از جمله فست‌ فودها استفاده کرده و این امر کاملا بسته به سلیقه  شما می باشد که این آزادی انتخاب می ‌‌تواند از دیگر مزایای ماشین سیار مواد غذایی به شمار رود.

همچنین با وجود سیار بودن رستوران، شما می توانید کسب و کار خود را به نقاط مختلف شهر برده و در هر جایی که فکر می کنید درآمد بهتری خواهید داشت شروع به کسب و کار کنید. البته در خصوص انتخاب محل کسب و کار نکاتی وجود دارد که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

توصیه های اولیه راه اندازی رستوران سیار

همانطور که پیشتر هم ذکر شد در حال حاضر شرکت ‌های زیادی در زمینه راه اندازی رستوران سیار و تولید انواع تجهیزات لازم برای راه اندازی این رستوران ها، آماده ارائه خدمت هستند. به طوری که شرکت ما یکی از شرکت های پیشرو در این زمینه است و علاوه بر اینکه شما می توانید از طریق این شرکت انواع تجهیزات مورد نیاز برای رستوران سیار را تهیه کنید، توجه داشته باشید با مشاوره ای که توسط افراد با تجربه در این شرکت ارائه می شود شما می توانید توصیه های لازم برای ابتدای راه اندازی این رستوران ها را مد نظر قرار داده و بدون شک کسب و کاری بی نظیر را تجربه کنید.

همچنین می توانید با رستوران دار های با تجربه نیز درباره این کسب و کار صحبت کرده و اطلاعات کافی در این باره به دست آورید. از طرفی توجه داشته باشید یکی دیگر از توصیه های کلیدی برای افزایش بهره وری کسب و کار، تهیه کردن فهرست غذایی متنوع است تا مشتریان بتوانند آزادانه و برحسب ذائقه خود غذای مورد نظر را انتخاب کنند.

هزینه اولیه راه اندازی رستوران سیار

یکی از مهمترین مواردی که در هنگام راه اندازی رستوران سیار باید به آن توجه داشته باشید هزینه های اولیه برای این امر می باشد. توجه داشته باشید عوامل متعددی وجود دارد که در میزان این هزینه ها دخیل خواهند بود. به طور کلی می ‌توان گفت این هزینه ‌ها بر اساس انتخاب شما متفاوت است. اما باید بدانید مهمترین هزینه ای که باید بپردازید برای خرید ماشین، خرید تجهیزات رستوران سیار و هزینه برای تبلیغات و روابط عمومی می باشد از طرفی بدون شک اخذ مجوزهای لازم برای راه‌ اندازی این کسب و کار نیز هزینه‌ هایی در بر خواهد داشت.

ماشین رستوران سیار

یکی از مهمترین هزینه ‌هایی که برای راه اندازی رستوران سیار وجود دارد، خرید ماشین برای رستوران می باشد. به طوری که در حال حاضر می توانید با مراجعه به شرکت ما بهترین ماشین برای این امر را خریداری کنید. توجه داشته باشید اگر چه از خودروهای مختلفی می توان برای این کار استفاده کرد اما در حال حاضر در ایران بسیاری از افراد از ون ها برای ماشین فروش مواد غذایی استفاده می کنند که قیمت هر ون بسته به سلامت موتور، ارتفاع سقف و بدنه آن متفاوت است.

اما افرادی نیز تمایل دارند با خودروهای خاص نظیر فولکس واگن های قدیمی، کسب و کار خود را راه اندازی کنند که در این صورت طبیعتا نیاز به پرداخت هزینه بیشتری است. با این حال پیشنهاد می شود که خرید خودروهای لوکس را در راستای کار خود قرار دهید زیرا بعید است که بتوانید با خودروهایی نظیر وانت، منو چندان گران قیمت و پر سودی داشته باشید. در اینجا اگرچه قیمت اولیه کار برای خرید ماشین رستوران سیار چندان زیاد نیست اما مهمترین امری که یک ماشین اغذیه فروشی را در نگاه افراد جذاب می کند رنگ آمیزی بدنه می باشد به طوری که این موارد می‌ تواند ظاهری جالب به ماشین اغذیه فروشی شما داده و نگاه افراد بیشتری را به خود جلب کند. پس باید هزینه این امور را نیز مورد توجه قرار دهید.

مجوزهای لازم برای راه اندازی رستوران سیار

علاوه بر آنچه بیان شد تهیه مجوزهای لازم برای راه اندازی رستوران سیار نیز ضروری می باشد. به طوری که شما می ‌توانید با کمک مشاوران خبره در این زمینه این مجوزها را تهیه کنید. مثلا لازم است بدانید برای اینکه بتوانید یک فست فود یا رستوران سیار را راه اندازی کنید باید مجوزهای قانونی چون پروانه بهداشت را از وزارت درمان و آموزش پزشکی دریافت کرده که برای صدور صلاحیت و پروانه بهداشت لازم است مدارکی چون برنامه کنترل بهداشت، گواهینامه های معتبر، کارت بهداشت معتبر، تعهدنامه محضری مالک, تعهدنامه محضری واحد پشتیبانی، استعلام یا درخواست کتبی متقاضی، تایید از پلیس راهنمایی و رانندگی، تعهد محضری مبنی بر عدم عرضه، نگهداری و استعمال مواد دخانی را ارائه دهید.

تجهیزات رستوران سیار

و اما در مرحله بعد برای راه اندازی رستوران سیار نوبت به تهیه تجهیزات لازم برای این رستوران ها می رسد. همانطور که گفته شد شما برای این امر می توانید به شرکت ما مراجعه کرده و به راحتی هرچه تمام، تجهیزات کاملا مناسبی را خریداری کنید. یکی از مهمترین تجهیزات سینک ظرفشویی است و همچنین وجود منبع آب نیز برای این مکان الزامی است. گرمخانه و گاز از دیگر تجهیزات مورد نیاز برای این رستوران ها است که با استفاده از این گرمخانه ها شما می توانید در تمامی طول شبانه روز غذاهای تازه و گرم را به مشتریان خود ارائه دهید زیرا سرو غذاهای بیش از حد داغ یا خنک شده به هیچ عنوان نمی تواند نظر مشتریان را به خود جلب کند.

به یخچال جهت نگهداری مواد اولیه نیاز خواهید داشت که برای جاگیری کمتر بهتر است از یخچال هایی با سایزهای کوچک تر استفاده کنید. خرید فر پیتزا، سرخ کن و گریل برای تهیه انواع فست فود ها ضروری می باشد. همچنین استفاده از تلویزیون تاشو می تواند نگاه افراد زیادی را به رستوران سیار شما جلب کند. شما به یک کپسول آتش نشانی و کپسول گاز پرسی نیاز دارید. نورپردازی بیرون ماشین نیز مهم است که باید به بهترین نحو ممکن انجام گیرد که برای این امر نیاز به یک موتور برق است و همچنین بهتر است از سایه بان مناسب برای شرایط جوی مختلف استفاده کنید.

چالش های رستوران سیار

اگرچه یک رستوران سیار دارای مزایای زیادی است و افراد زیادی امروزه به فکر این کسب و کار هستند اما لازم است بدانید در خصوص راه اندازی رستوران ها چالش ‌هایی نیز وجود دارد به طوری که یکی از مهمترین این چالش ها چالش گرما و سرما می باشد. زیرا وقتی شما در مغازه خود منتظر مشتری نشسته ‌اید در روزهای گرم نیاز به کولر داشته و در روزهای سرد با بخاری خود را گرم می ‌کنید، اما در ماشین های اغذیه فروشی خبر از چنین مواردی نبوده و شما اغلب در بیرون ماشین با گرما و سرما دست و پنجه نرم کرده و در حال سرویس دادن به مشتریان هستید. دیگر چالش مهم این است که لازم است شما پشتکار زیادی داشته باشید تا بتوانید رفته ‌رفته با به دست آوردن تجربه کافی در این کسب و کار به سود کافی برسید.

مکان مناسب برای راه اندازی رستوران سیار

یکی دیگر از موارد بسیار مهمی که در هنگام راه ‌اندازی رستوران سیار که باید به آن توجه داشته باشید، پیدا کردن مکان مناسب برای این کسب و کار می باشد. اگر چه شما می توانید با ماشین خود به محل‌ های مختلفی رفته و کافه خود را راه اندازی کنید، اما طبیعتا در معابر پر تردد، راهنمایی و رانندگی اجازه نمی ‌دهد که شما ترافیک ایجاد کرده و هر جایی که دلتان خواست اقدام به فروش کنید. لازم است مکان هایی را انتخاب کنید که هم از نظر شما مناسب باشد و هم مشکلی به وجود نیاورد.

فروش رستوران سیار

حال با وجود تمام آنچه در خصوص راه اندازی رستوران سیار بیان شد اگر شما هم قصد امتحان کردن شانس خود در این کسب و کار را دارید، همانطور که گفته شد می توانید از طریق فروشگاه ما انواع تجهیزات و ماشین اغذیه فروشی را تهیه کنید. به طوری که در شرکت ما شما با پرداخت هزینه مناسب خواهید توانست بهترین تجهیزات و بهترین ماشین را تهیه کرده و اقدام به راه اندازی رستوران سیار و این کسب و کار کنید.

5/5 - (1 امتیاز)