انتخاب تجهیزات مناسب برای راه اندازی رستوران سنتی اصلی مهم است. در راه اندازی رستوران سنتی این تجهیزات باید با منو هماهنگی داشته باشد.

راه اندازی رستوران سنتی یکی از بهترین مشاغلی است که می تواند دلچسب ترین غذاهای اصیل ایرانی را در اختیار مشتریان قرار دهد و با ایجاد یک دکوراسیون سنتی و آرامش پخش، حال و هوایی مناسب را در مشتریان به وجود آورد. بدون شک راه اندازی یک سفره خانه سنتی نسبت به راه اندازی رستوران های مدرن، هزینه بیشتری را در بر خواهد داشت زیرا در یک سفره خانه سنتی باید از المان های جدیدی مانند فرش، پشتی، تخت و موارد دیگری استفاده کرد، پس برای کاهش هزینه ها و برپایی بهترین رستوران سنتی در شهر خود بهتر است خدمات شرکت ما را به کار ببندید.

مراحل راه اندازی رستوران سنتی

تفاوت عمده ای که بین راه اندازی رستوران سنتی با دیگر رستوران های مدرن وجود دارد دکوراسیون و همچنین نوع خدماتی است که یک سفره خانه سنتی ارائه می دهد. در واقع آنچه در راه اندازی رستوران سنتی حائز اهمیت است المان ها و متریال هایی است که یک رستوران را شبیه به یک خانه کرده و یک جو صمیمی و خانوادگی را در فضای رستوران ایجاد می کند. اگر قصد راه اندازی رستوران سنتی  را دارید باید بدانید که سفره خانه های سنتی هم مانند رستوران های مدرن نیاز به مجوزهای لازم دارد. البته فراموش نکنید تجهیزات رستوران و طراحی آشپزخانه در سفره خانه های سنتی باید مطابق با منوی رستوران تعبیه شود، یعنی اگر در راه اندازی رستوران سنتی، قصد دارید تا آبگوشت معروف ایرانی را در منوی رستوران خود قرار دهید بدون شک استفاده از دیزی سنگی و تنور بهترین تجهیزاتی است که باید برای طبخ یک آبگوشت لذیذ تدارک دیده شود.

نکات مهم در راه اندازی رستوران سنتی

برای راه اندازی یک سفره خانه سنتی در ابتدا باید مکان مناسبی که در محل تردد مسافران و مردم دیگر قرار داشته باشد را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که باید رستوران در مکانی بر پا شود که فضای کافی برای پارک ماشین در اطراف محوطه رستوران و تجمع مهمانان وجود داشته باشد. از طرفی برای راه اندازی رستوران سنتی باید فاصله مکان در نظر گرفته شده را با دیگر رستوران ها و مهمانخانه ها در نظر بگیرید. اگر در فاصله نزدیکی از سفره خانه سنتی شما رستوران دیگری وجود نداشته باشد، شانس اینکه شما تعداد مشتریان بیشتری داشته باشید بالاتر است. چنانچه شما از یک خانه قدیمی برای راه اندازی رستوران سنتی استفاده کنید فضای دنج تری را برای پذیرایی از مهمانان خواهید داشت. بنابراین به شما توصیه می شود قبل از ساخت مکانی برای سفره خانه و یا اجاره کردن محل  مناسبی برای راه اندازی یک رستوران سنتی  با مشاوران این شرکت تماسی داشته باشید تا راهنمایی لازم را دریافت کنید.

انتخاب نام مناسب برای یک سفره خانه

راه اندازی رستوران سنتی پیچیده تر از آن چیزی است که شما بتوانید به راحتی مکانی را برای سرو انواع غذاها به منظور سودآوری  برپا سازید چرا که یکی از راه های گرفتن مجوز برای داشتن یک سفره خانه انتخاب یک نام مناسب می باشد. معمولا نام ها باید مانند سفره خانه، سنتی و ایرانی اصیل بوده و بتواند سبک و سیاق و همچنین خدمات شما را به مشتریان انتقال دهد. بنابراین از گذاشتن نام های فرنگی بر روی رستوران سنتی خود امتناع کنید. پس چنانچه تمایل دارید این امکان وجود دارد تا از مشاوران این شرکت برای نامگذاری رستوران خود کمک بگیرید.

وسایل مورد نیاز رستوران سنتی

پیش از آنکه برای خرید وسایل مورد نیاز رستوران سنتی و تجهیزات آشپزخانه مانند تجهیزات یخچال صنعتی اقدام کنید، لازم است منوی رستوران سنتی را به طور کاملا حرفه ای تعیین کنید. همانطور که قبلا هم ذکر شد برای پخت هر نوع غذای اصیل مانند انواع پلوها، نمونه های دلچسبی از کباب ها و آش ها و دیزی سنگی به تجهیزات تخصصی نیازمند هستید که باید طبق منوی رستوران تهیه شوند. چنانچه غیر از این صورت، تهیه تجهیزات رستوران را انجام دهید قسمتی از بودجه شما هدر رفته و با دوباره کاری مواجه خواهید شد. پس به شما توصیه می شود قبل از هر گونه اقدامی پرداخت هزینه ای با کارشناسان این شرکت در ارتباط باشید تا شما را جهت راه اندازی رستوران سنتی در داخل کشور و یا هر نقطه از جهان یاری کنند. ما می توانیم به راحتی تمام تجهیزات آشپزخانه و سفارش ساخت کلیه تجهیزات یخچال صنعتی و اجرای دکوراسیون های سنتی را در هر جایی برای شما مهیا سازیم. تنها کافیست با ما تماس حاصل نمایید.

انتخاب دکوراسیون در رستوران های سنتی

مهمترین نکته ای که در راه اندازی رستوران سنتی باید رعایت شود نوع دکوراسیون و فضای داخلی و بیرونی رستوران است به گونه ای که به جای مبلمان و میز و صندلی های لوکس باید تخت های چوبی یا فلزی همراه با قالیچه های قرمز رنگ و پشتی استفاده شود. اصولا نورپردازی باید با لامپ های معمولی و برخی چراغ های سنتی انجام گیرد. در راه اندازی رستوران سنتی بهتر است فضای داخلی رستوران به گونه ای طراحی شود که در قسمتی از رستوران حوض های زیبا با فواره هایی مناسب تعبیه شود که البته رعایت ایمنی در انجام این کار بسیار مهم است. در نهایت به وجود آوردن باغچه های سرسبز و پر از گل و همچنین قرار دادن گلدان های طبیعی در گوشه و کنار سفره خانه می تواند راه اندازی رستوران سنتی را با موفقیت های چشمگیری همراه سازد.

نکته ای مهم در راه اندازی رستوران سنتی

یکی از مهمترین نکته هایی که باید در راه اندازی رستوران سنتی به آن توجه ویژه ای شود استخدام نیروی ماهر است. از آنجایی که هر سرآشپزی توانایی طبخ غذاهای سنتی و اصیل ایرانی را ندارد بنابراین باید سرآشپز و دستیاری انتخاب شود که به فنون طبخ و تهیه لذیذترین پلوهای ایرانی، دلچسب ترین کباب های محلی و دیگر غذاهای ایرانی آشنایی داشته باشند که بدون شک انجام چنین انتخابی برای شما هزینه بر خواهد بود. پس اگر می خواهید خوشمزه ترین غذاهای اصیل و محلی را در اختیار مشتریان خود قرار دهید بهتر است تا انتخاب سرآشپز رستوران سنتی خود را توسط شرکت ما انجام دهید. نکته دیگری که برای پیشبرد یک سفره خانه ایده آل لازم است، تبلیغات می باشد بدون شک تبلیغات گسترده و به جا خصوصا تبلیغات اینترنتی همواره می تواند سیل مشتریان را به سمت سفره خانه شما افزایش داده و شما را در کوتاهترین زمان به شهرت برساند.

خدمات بهترین غذاخوری های سنتی

در حقیقت شما از راه اندازی رستوران سنتی تنها قصد دارید وعده های غذایی اصلی را به مهمانان ارائه دهید. اما برای بیشتر کردن خدمات سفره خانه و شناخته شدن در بین مردم می توانید خدماتی نظیر تهیه چای، قهوه و همچنین قلیان را به خدمات رستوران سنتی اضافه کنید. جالب است بدانید طرح لباس کارکنان و پوشیدن لباس های محلی برای ارائه دادن خدمات در یک رستوران موفق نقش بسزایی دارد.

برآورد هزینه ساخت رستوران سنتی

برای راه اندازی رستوران سنتی باید به هزینه های متغیری مانند خرید مواد اولیه تهیه غذا، هزینه های آب، برق و گاز و همچنین هزینه های ثابت مانند تهیه مکان، تجهیزات آشپزخانه، دکوراسیون سفره خانه و بسیاری موارد دیگر توجه داشته باشید. معمولا ساخت بنا تا اینکه مکانی را برای راه اندازی سفره خانه سنتی اجاره کنید چندین برابر گران تر خواهد بود. در حقیقت هنگام برآورد هزینه ساخت رستوران سنتی باید به مواردی مانند دفتر کار و پذیرش، انبار و رخت کن و همچنین سرویس های بهداشتی، چایخانه و از همه مهتر یک آشپزخانه مدرن با داشتن پیشرفته ترین تجهیزات مانند فر، انواع دیگ، فریزرهای مخصوص و دیگر خرده ریزهای لازم، هزینه دکوراسیون مانند خرید نیمکت، پشتی، چراغ های محوطه و البته اجرای طرح های سه بعدی و نقاشی های سقف و بدنه توجه ویژه ای داشته باشید که بدون شک ما می توانیم با ارسال کارشناسان متبحر به سراسر ایران و هر کشوری از جهان قیمت راه اندازی رستوران سنتی را برآورد کرده و قیمت نهایی را به شنا ارائه دهیم.

مدارک لازم برای دریافت جواز سفره خانه

طبق ماده 12 که در قانون نظام صنفی به منظور راه اندازی سفره خانه های سنتی ذکر شده است باید شما برای برپا ساختن یک رستوران سنتی، تابعیت جمهوری اسلامی ایران را داشته باشید و بتوانید از امور اجتماعی و همچنین وزارت کار پروانه کار معتبری را دریافت کنید اما چنانچه ایرانی نیستید می بایست از وزارت امور خارجه کشور ایران پروانه اقامت معتبری به دست آورید. برای تمام متقاضیانی که قصد راه اندازی سفره خانه ای سنتی را دارند الزامی است تا به مراجع ذی ربط مدارکی اعم از شش قطعه عکس رنگی، کارت ملی و شناسنامه همراه با کپی آنها، سند ملک در نظر گرفته شده، مدرکی که نشان دهد متقاضی به مدت پنج سال ساکن شهر مورد نظر بوده است، گواهی پایان خدمت، عدم اعتیاد، برگه بهداشت و سلامت جسمی و روانی، موافقت نیروی انتظامی محل برای راه اندازی رستوران در منطقه و بسیاری موارد دیگر را ارائه دهید.

ارائه طرح سه بعدی برای رستوران های سنتی

با توجه به متفاوت بودن دکوراسیون رستوران های سنتی نسبت به رستوران های مدرن و دیگر سالن های غذاخوری  و تاثیرات مثبتی که بر روی روحیه مشتریان سفره خانه دارد، ما می توانیم به منظور بیشتر جلوه دادن فضای رستوران انواع طرح های سه بعدی را قبل از انجام پروژه به شما ارائه دهیم و در هر قسمت دلخواهی از رستوران طرح های ابروباد فرشته، نقاشی های مینیاتوری، پتینه ورق طلا، نقاشی هایی از شاهنامه را اجرا نماییم.

مهمترین خدمات این شرکت

ما به عنوان یکی از برجسته ترین شرکت های خدماتی و اجرایی می توانیم با استفاده از کارشناسان تخصصی این شرکت در صورت درخواست شما کلیه هزینه های مورد نیاز برای راه اندازی یک  رستوران سنتی ایده آل را ارائه دهیم، با توجه به محل احداث رستوران قابلیت این را داریم تا طراحی مناسبی را برای معماری و تعیین کردن مکان آشپزخانه، سالن پذیرایی، محل سرویس های بهداشتی و به طور کلی یک طرح فوق العاده برای داشتن جذاب ترین دکوراسیون سنتی را در اختیار شما قرار دهیم. یکی از مهمترین خدمات ما خرید و نصب تجهیزات لازم مخصوصا برای آشپزخانه و راه اندازی هر یک از وسایل می باشد، معرفی با تجربه ترین سرآشپزان با ارائه دادن طبخ انواع غذاها و ایده های جالبی برای سرو انواع نوشیدنی، سالاد و دسرها، نورپردازی عالی و حرفه ای در فضای داخلی و خارجی رستوران، برنامه ریزی جامع و کامل برای حسابرسی به مخارج و درآمدهای رستوران و بسیاری موارد لازم دیگر از جمله خدمات ما می باشد.بنابراین با خیالی آسوده راه اندازی بهترین رستوران سنتی شهر را به ما بسپارید تا در میان سایر سالن های غذاخوری چون نگینی در شهر بدرخشید و موفقیت خود را در این زمینه جشن بگیرید.

5/5 - (4 امتیاز)